tirsdag den 14. maj 2013

Darjeeling First Flush #2

Så fik jeg endelig tid til at fortælle jer om min nye skønne the: Darjeeling First Flush som jeg fortalte om i sidste uge. Det er en økologisk the fra Singbulli plantagen, købt hos Tante T.

Denne the er meget speciel, og efter min mening skal man have en interesse i the for at kunne lide den. Forstået på den måde, at hvis man altid har drukket sort jordbær the med mælk og aldrig har smagt en ren the uden tilsat aroma, så tror jeg faktisk ikke, man vil kunne lide Darjeeling First Flust. Det har i hvert fald været min egen erfaring.
Den første Darjeeling the, jeg smagte, husker jeg som ganske forfærdelig :-) Jeg måtte vænne mine smagsløg til at kunne lide de rene theer, akkurat som da jeg i sin tid skulle vænne dem til at synes om kaffe, rødvin og øl. -I dag er jeg vild med både kaffe, rødvin, øl og ikke mindst ren Darjeeling the!

Theen dufter skønt af græs (en duft jeg heller ikke syntes om, før jeg blev mere vant til at drikke rene theer) og når jeg drikker den, kommer jeg til at tænke på forår, sol og blomster, der springer ud. Theen smager meget mildt og sådan lidt ”græs-agtigt”. I det hele taget er det en meget mild the i både farve og smag til trods for, at det er en sort the.

Jeg vil anbefale alle at smage denne the, hvis I får muligheden, da det altid er en oplevelse at smage ren kvalitetsthe uden noget tilsat. Men lad være med at gå ud og køb den, hvis I endnu ikke er så erfarende i at drikke the. Så vil jeg hellere anbefale jer at få fat i en smagsprøve, så I kan teste, om denne lidt dyre the er noget for jer.
Ubrygget the - det ligner næsten bare tørre græsstrå :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar