fredag den 1. februar 2013

Så mild, så mild

D. 22. december drak jeg Malawi ”Thyolo Peony” fra min The julekalender. Jeg skrev følgende om theen efterfølgede:
Dette er en yderst fin og mild hvid the, som de fleste nok ikke vil mene smager af noget. Den ligger i den dyre ende, så derfor kan jeg ikke anbefale denne the, hvis man foretrækker the, der smager af noget. Personligt synes jeg denne the er super lækker, fordi den er ufattelig mild, og jeg kan sagtens smage den fine hvide the-smag. Men det er også fordi, jeg er vant til at drikke meget milde the, og jeg synes om det. Hvorvidt man er til rene hvide theer eller ej er jo en smagssag.
Theens farve minder mest af alt om et glas hyldeblomstsaft, mens den dufter svagt af græs. Smagen er dog på ingen måde som græs, men blot den fine rene hvide the-smag, jeg som ind i mellem synes er rigtig lækker, når jeg er fået for meget aroma-the :-)

Frederiksdal Tehandel skriver selv om theen:
Hvid te i den oprindelige version er fra Kina. På grund af teens egenskaber og popularitet er andre lande begyndt at dyrke denne form for te. ”Thyolo Peony” er dyrket under de samme unikke klimatiske forhold som denne type te er produceret efter gennem 80 år i Kina.
De lime-grønne store blade giver en lyse-gul kop te, der smager delikat rundt og blødt med pift af rose og limeblomster. Bedøm ikke denne te ud fra mængde men fra kvalitet! 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar