mandag den 4. februar 2013

Klassisk sort the

I dag får I endnu en update på the fra min The Julekalender. D. 10. december drak jeg English Breakfast Tea. Her er mine noter :-)

Klassisk engelsk the bestående af sort Ceylon og Darjeeling. Selv om jeg elsker the med aroma, synes jeg altså også sådan en kop her kan være virkelig lækker. Især i dag syntes jeg lige, det var, hvad jeg trængte til :-)

Jeg synes, det er svært at beskrive de rene theers smag, da de jo ikke er tilsat noget ekstra. Men sort the er i sig selv en lidt kraftig the, hvilket er grunden til, at jeg ofte hælder mælk i. Jeg kan sagtens drikke den uden, men jeg synes, mælken fremhæver den gode thesmag og fjerner den til tider lidt beske eftersmag, som kraftig sort the godt kan have, især hvis den har trukket for længe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar