onsdag den 29. august 2012

Pukka med citron

I dag har fokus været på citron, idet jeg havde 2 forskellige pukka te med citronsmag.

Pukka lemongrass & ginger beskrives som "dejlig frisk og opløftende". Den har en dejlig gul og indbydende farve og dufter godt af citrongræs. Teen indeholder citrongræs, citron verbena blade, lakridsrod, ingefærrod, amla frugt og citrongræsekstrakt.

Selve smagen minder meget om Cool Mint, jeg har skrevet om tidligere, da det primært er citrongræs og lakridsrod, der smager igennem. Ingefæren kan kun svagt anes.

Jeg kan rigtig godt lide denne te, men jeg foretrækker Cool Mint, der er uden ingefær og hvor lakridsroden smager bedre igennem.

Pukka lemon green tea indeholder rent faktisk te :-) Det er en blanding af grøn sencha te, citron verbena blade, citron olie ekstrakt og hele sicilianske citroner. Det er en meget mild te, der ikke smager af så meget. Farven er dejlig frisk og gul, mens duften er svag citron. Smagen er som sagt meget mild og på ingen måde bitter, selv om det er en citronte. Den smager friskt af citron og mild grøn te.

En rigtig lækker forfriskende te. Faktisk kan jeg væsentlig bedre lide denne citron te sammenlignet med andre mærker, netop fordi den er meget mild i det. Man skulle næsten tro, den var lavet på hvid te :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar