onsdag den 27. juni 2012

TdT - Dag 1

Formosa Oolong fra Tante T var blandt de smagsprøver jeg fik med min sidste bestilling. Jeg havde valgt en Oolong te, da det er den eneste te-type, jeg endnu ikke har i mit køkken. Jeg har tidligere haft en Oolong, som jeg endte med at smide ud efter et par koppers forsøg, men jeg vil egentlig gerne "lære" at drikke teen, så nu giver jeg det en chance til :-)


Formosa Oolong smagen er virkelig en smag, jeg skal vænne mig til. Jeg synes, teen dufter lidt af "græs", og derfor havde jeg ikke de store forventninger, da jeg smagte den. Jeg følte mig allerede sikker på, at denne Oolong heller ikke var noget for mig. Men smagen overraskede mig alligevel lidt, for den er faktisk ganske ok. Bevares, det bliver nok aldrig min yndlings te, men drikkes kan den da bestemt, og da smagen er meget anderledes end mine andre te, passer den jo egentlig ret godt ind i mit sortiment, hvor jeg lægger stor vægt på variation. –Måske jeg alligevel skal overveje at investere i en ny Oolong te :-)

2 kommentarer:

  1. Oolong bliver bedre jo flere gange du brygger på de samme blade :) nogle efter 3-5 og nogle i super kvalitet helt op til 30 + gange, men så skal du brygge på kinesisk metode, dvs dobbelt te til halvt vand oprindeligt og så begynder du med 30 sek. Trækketid, næste gang 40 sek osv. Dog nøjes jeg med 2 tsk te til en kop (250 ml) i stedet for 4 tsk, men bruger den med sekunder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu er dette et gammelt indlæg og en af mine allerførste oplevelser med oolong the. I dag er jeg rigtig glad for oolong the, hvilket jeg også har skrevet om i de nyere indlæg, samt fortalt at man kan brygge mere end én gang på bladene :-)
      Mvh. Julie

      Slet