fredag den 29. juni 2012

TdT - Dag 3

Snehvide Økologisk er en hvid te fra Tante T, som jeg købte fordi beskrivelsen lød rigtig lækker og samtidig kunne man bestille teen i en af deres smarte "mini maler-bøtter", som vist i mit indlæg d. 31. maj, hvor jeg skrev om Sort Kvæde te. Disse te-bøtter er simpelthen så søde, at jeg måtte eje en mere :-)

Selve teen har jeg haft lidt forskellige oplevelser med. Første gang jeg smagte den, blev jeg faktisk lidt skuffet. Jeg syntes næsten ikke teen smagte af noget, selv om jeg havde puttet samme mænge te i brevet, som jeg gør med mine andre hvide/grønne te. Derudover var der også en snert af noget bittert, hvilket jeg ikke havde forventet.

Her til morgen ville jeg så prøve igen, så der puttede jeg en del mere te i, og så kom den rette smag frem :-) I dag smagte teen netop af jordbær og vanilje, hvilket også er sådan den beskrives på hjemmesiden, og den var ikke bitter. Smagen var stadig meget mild, men sådan skal en god hvid te også være efter min mening. Farven er også ret speciel. Den bliver svagt lyserød :-)

Teen er altså på ingen måde drøj i brug, men når den brygges korrekt, er den det hele værd!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar