fredag den 28. november 2014

En anden slags jordbær the

Jeg ved ikke med jer, men dengang jeg lærte at drikke the, var det en typisk Pickwick Jordbær med sukker, jeg startede ud med. I dag kan jeg stadig godt drikke denne the, men aldrig med sukker, kun mælk.

Dog har jeg fundet en anden slags jordbær-the, der er lidt i samme kategori, da det også er en "kedelig" brevthe, men den er anderledes, fordi den er lavet på rooibos i stedet for sort the, og så er der tilsat vanilje.

Jeg ville rigtig gerne fortælle jer om theen, men jeg er jo af det princip, at jeg kun blogger om theer, der er til at få fat i og helst i Danmark. Denne the hører pt ikke under nogle af kategorierne, for jeg kan simpelthen ikke finde nogen nogen steder længere. Selv fandt jeg min the i en thai-butik i Norge :-) Men det er ved at være en del tid siden.
Den kom i en æske fra Twinning, der hed "A Moment of Calm", og den indeholdt 4 forskellige theer, 5 breve af hver.

Nu vælger jeg alligevel at fortælle jer om theen, og så kan I jo se det som en form for efterlysning i stedet. Giv mig endelig et praj, hvis I finder den et sted, indland som udland!

Theen dufter dejligt af jordbær og vanilje, mens smagen har en snert af noget syrligt, der gør theen forfriskende. Kombinationen af rooibos the, jordbær og vanilje fungerer rigtig godt, og samtidig er aroma ikke overdøvende, så rooibos-smagen går fint igennem.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar