tirsdag den 25. november 2014

Friske blåbær

Ud over den fine the julekalender, som Chaya har sponseret, fik jeg også en smagsprøve med på deres nye blåbær the: Sencha Blåbær og den drak jeg samme dag, som jeg modtog den, da jeg simpelthen var for spændt til at kunne vente med at smage på theerne :-)

Jeg er faktisk ikke sikker på, om jeg har smagt the kun med blåbær før? I hvert fald ikke hvor theen rent faktisk smagte af blåbær! Det er gør denne the nemlig. Den både dufter og smager af blåbær, sådan som rigtige friske blåbær smager. Ikke på en eller anden syntetisk måde. Nu må I ikke forvente, at aromaen så er så kraftig, at det er som at tygge på rene blåbær, for det er den ikke. Den er fin og mild og passer fantastisk godt til den grønne sencha base, er også er i den milde ende, hvilket jeg synes passer perfekt til netop denne the. -Tænk jeg tror faktisk, jeg har fået en ny the at tilføje på favoritlisten :-)

Denne the kan sagtens drikke her i de kolde og blæsende måneder, men jeg forestiller mig, at den vil være rigtig god på de kølige forårsdage/sommeraftener. Måske den også ville fungere som isthe?

Nu er det altså ikke fordi, jeg har lovet Chaya at skamrose deres theer, hvis de sendte mig en julekalender, for det har jeg bestemt ikke. Jeg har fortalt dem (som jeg i øvrigt altid fortæller til forhandlerne), at jeg skriver min ærlige mening, men at jeg bare meget sjældent smager en the, jeg ikke kan lide. -Men det tegner jo godt, så nu glæder jeg mig bare endnu mere til d. 1. december, hvor jeg kan gå i gang med the julekalenderen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar