søndag den 16. november 2014

Norsk kærlighed

I februar 2011 boede min mand i Norge, og da det blev valentinsdag, syntes han, jeg skulle have en lille gave. Han købte derfor en kærlighedsthe til mig. Den the er til dato den bedste kærlighedsthe, jeg har haft. Jeg har efterfølgende smag denne the fra flere danske forhandlere, og de er nu også rigtig gode. -Men jeg tænker ind i mellem på theen fra Norge, som desværre er blevet tømt for længst.

I slutningen af september var jeg et smut i Oslo, og da vi kommer forbi en butik ved navn Kremmerhuset, fik jeg en fornemmelse af, at det var denne butik min the var fra. Jeg er ikke 100% sikker, for min mand boede i Bergen, ikke Oslo, men jeg valgte alligevel at give det en chance. Butikken havde nemlig en the, der hed Kjærlighetste. Prisen var kun 35 NOK, så den skulle altså med hjem, selv om jeg egentlig har shoppe-stop mht. the :-)

Der står ikke rigtig beskrevet, hvad der er i theen. Kun at det er en sort the med indisk rose og aroma.

Theen er lavet på en almindelig sort the base, der ikke er for kraftig, men heller ikke for mild. Smagen er sødlig, og den smager meget som de andre kærlighedstheer, jeg har smagt. Om den lige smager, som den sidste norske kærlighedsthe, jeg havde, er jeg ikke 100% sikker på, men den er helt sikkert blandt de bedste, jeg har smagt. Så hvis I en dag skulle komme forbi Kremmerhuset i Norge (jeg er ret sikker på, det er en kæde) kan jeg godt anbefale jer at kigge forbi deres the-hylder.


Jeg har fundet mit gamle Hyggekrus frem :-) Som ung teenager var jeg meget glad for den lille tyske mus Diddl og samlede derfor på tingene. De fleste er givet væk i dag, men dette søde thekrus beholder jeg altså :-)

Theen er også rigtig god med mælk.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar