mandag den 9. september 2013

Kold fersken the

Ja, jeg ved godt sommeren er ved at være slut i Danmark, men nu er jeg flyttet til Istanbul, hvor der stadig er dejlig varmt, så derfor tillader jeg mig at blogge lidt mere om sommertheer :-) I dag blev det endelig tid til at få skrevet om den sidste af de tre kolde theer fra Pickwick: Den sorte the med fersken smag.

Dette er klart den the, der minder mest om de almindelige istheer, vi kender fra butikkerne, hvilket ikke er så underligt, da de ofte er sorte theer med fersken-smag. Denne smager dog som en tyndere udgave med mindre sukker.

Jeg synes, den er dejlig forfriskende, når man har brug for at slukke tørsten i andet end vand, men ikke ønsker en masse sukker. Jeg drikker den derfor ind i mellem i stedet for vand eller saftevand. Hvis jeg har brug for sukker, foretrækker jeg dog "rigtig" isthe eller sodavand :-)

Generelt, efter at have smagt de tre kolde theer fra Pickwick, må vurderingen være, at ananas/kokos og fersken er gode, og jeg kan sagtens finde på at tage mig en dejlig kop kold the. Men jeg foretrækker altså enten varm the eller helt almindelig isthe med sukker!

Jeg forestiller mig, at de kolde theer vil være perfekte som alternativ til sodavand og isthe, hvis man gerne vil undgå sukker helt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar