tirsdag den 17. september 2013

Creme Krokant

Jeg fik på et tidspunkt en smagsprøve af Creme Krokant fra Østerlandsk Thehus. Den har jeg nu fået smagt på sammen med et par hjemmebagte muffins med kirsebær :-)


Theen er på sort base tilsmagt med fløde og hasselnød aroma, hvilket giver en rigtig dejlig blød og lækker the. Desværre fik jeg ventet lidt for længe med at smage på den, så den havde tabt lidt af den lækre aroma, men den var stadig så god, at jeg får lyst til at prøve en "nyere" version med kraftigere aroma :-)

Generelt er jeg glad for theer tilsmagt sødt, dvs. sirup, karamel, chokolade og lignende, og jeg synes denne the er lidt derhen ad. Dog har jeg aldrig helt forstået det der med theer med flødesmag? Jeg kan altså ikke smage hverken creme eller fløde i de theer, der bliver beskrevet således. I stedet tilsætter jeg ofte en sjat sødmælk til sådanne theer, netop for at få en mere cremet smag.

Den første kop Creme Krokant drak jeg uden mælk, mens den anden kop blev drukket med sødmælk. Sødmælken gjorde den rigtig lækker, men også mere tung i det, så måske jeg skal prøve med en lettere mælk en anden gang.
Muffins er bagt efter denne grundopskrift på muffins tilsat vanillesukker og friske søde kirsebær.

2 kommentarer:

  1. ÅRH, hasselnød the lyder mega lækert!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det også :-) Kan også anbefale deres Grøn Valnød!

      Slet