tirsdag den 10. september 2013

Fremover: LIVE fra Istanbul

I torsdags flyttede jeg til Istanbul i Tyrkiet. I første omgang skal jeg bruge tiden på at lære sproget, og hvad der så skal ske derefter, vil tiden vise :-)

Som jeg tidligere har skrevet her på bloggen, så er planen at fortsætte som sædvanligt. Jeg har heldigvis fået en masse af al min skønne the med mig herned, og derudover har jeg et par idéer til, hvordan jeg kan få fat i endnu mere the, så I stadig kan læse om the, der også kan købes i Danmark.

Den største udfordring, da der skulle pakkes, var at få samlet al min the. Jeg havde allerede givet noget væk til familie og venner, men de fleste theer kunne jeg bare ikke skille mig af med. Her er, hvad der var "tilbage":

Jeg havde allerede haft en del theer med til Istanbul i juni, hvor min kæreste flyttede ind i vores lejlighed, så disse theer er ikke med på billedet. Igen må jeg konkludere, at jeg har MEGET the :-) hehe

Og hvorfor så tage al den the med til Istanbul, når Tyrkiet er kendt for at være landet, hvor der drikkes rigtig meget the?

Måske du tidligere har læst dette indlæg om tyrkisk the? Der forklarer jeg, at tyrkisk the altid er almindelig sort the uden noget som helst andet. Derudover er det nogen gange brygget alt for kraftigt og for længe, så det er frygteligt bittert. Tyrkisk the, der er brygget ordentlig, smager dejligt, men jeg gider virkelig ikke drikke den samme the igen, igen og igen... Hver evig eneste dag!

I supermarkederne findes også andre theer blandt andet med frugtaroma. Men det er stort set altid brev-theer, og jeg synes bare ikke de er nær så spændende og lækre, som alle de skønner theer, man kan købe i Danmark. Så derfor skulle så mange af mine theer som muligt selvfølgelig med til Istanbul :-) Jeg vil tro, jeg har fået ca. halvdelen af theerne på billedet med.

Skulle nogen af jer være interesseret i at følge min mere private blog, hvor jeg skriver om livet her i Istanbul, så er det her det sker: Breve fra Istanbul.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar