mandag den 15. oktober 2012

Sløjfe Te

I forbindelse med Kræftens Bekæmpelses "Støt Brysterne" kampagne her i oktober, er der produceret en Sløjfe Te, hvor 5 kr. for hver solgt pose doneres til Kræftens Bekæmpelse og forskning i brystkræft. Jeg har netop fået teen foræret af en god veninde, og den skulle selvfølgelig straks smages.

I følge pakken indeholder teen: Sorte teer, mørkerøde rosenknopper, frysetørrede hindbærstykker, mørkerøde rosenblade samt naturlig aroma. Det pudsige er så, at teen beskrives således: "En meget smuk te med mild og frisk jordbærsmag samt svag duft af roser." Jeg forstår ikke, hvordan teen kan smage af jordbær, når den indeholder hindbær :-) Det giver jo ingen mening. Dog er jeg kommet frem til, at hindbærstykkerne må være uden karakteristisk smag, og primært er kommet i teen for synets skyld, mens den naturlige aroma, må være jordbæraroma.

Teen er nemlig, som den også beskrives, meget smuk (selv om jeg synes, det er et underligt ord at bruge om en te) at se på, inden den brygges. Den er nemlig fyldt med fine rosenknopper:

Selve smagen minder meget om kærlighedsteen, jeg skrev om den anden dag. Ja faktisk kan jeg slet ikke smage forskel på de to te, så jeg overvejer, om jeg en dag skal lave en blindtest bare for sjov :-) Begge teer er lavet på sort te med jordbærsmag og blomster (roser i denne, saflorblomster i kærlighedsteen), så det er vel ikke så underligt, at de smager så ens.

Jeg blev egentlig bare glad for det, for som jeg skrev den anden dag, var jeg næsten løbet tør for kærlighedste :-)

1 kommentar:

  1. Den harjeg ikke hørt om. Det lyder som en god the.
    Dejligt at du vil deltage i min give away.
    God aften til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlet