onsdag den 10. oktober 2012

Masser af kærlighed

For et par dage siden var det min fødselsdag, og i den anledning havde min søde kæreste sørget for at sende mig en gave, selv om han pt er flere 1000 km. fra Danmark. Tanken i sig selv var sød, men selve gaven var endnu sødere :-)

Ud over lidt ny te til køkkenhylden bestod den nemlig af denne søde tekande/-kop fra Fairtrade:
Øverste del er en lille tekande, hvor der kan være ca. 1½-2 store kopper te i. Nederste del er en hjerteformet kop.

Derudover er der en sød detalje med et hjerte på toppen:
Kanden skulle jo indvies, og hvilken bedre måde at gøre det på end at lave en kande kærlighedste og indtage den sammen med det sidste stykke lagkage, hvor en del af pynten var små røde sukkerhjerter :-)

Der var ikke et øje tørt ;-)

Jeg har tidligere nævnt kærlighedsteen her på bloggen, men jeg må indrømme, at jeg faktisk ikke helt har styr på, om dette er den samme kærlighedste, som den jeg kommenterede som værende på grænsen til syntetisk. Jeg mener nemlig, at jeg har drukket den op for længst, og at den jeg har nu, er fra Fredsted the, købt i Søstrene Grene. Jeg ved godt, det er lidt for dårligt, at jeg sådan fortæller om te, jeg ikke husker, hvor er købt. Min undskyldning må være, at jeg købte teen, før jeg overhovedet havde planer om en te-blog.

Der er dog én kærlighedste, jeg husker rigtig godt. Den fik jeg af min kæreste til vores første Valentinsdag sammen. Den købte han i Bergen i Norge, da han havde bopæl der dengang. Det er den bedste kærlighedste, jeg har smagt. Den var så lækker og fin i smagen. Desværre kan jeg jo ikke bare købe en ny, da jeg for det første ikke lige kan tage til Bergen og for det andet heller ikke ved, hvilken butik han købte den i. -Men god, det var den :-)

Kærlighedste fra de forskellige forhandlere varierer lidt, men grundlæggende er den altid lavet på sort te og tilsat sukkerhjerter i enten rød eller hvid. Smagen er som oftest med jordbær og saflorblomster, og derudover kan der være f.eks. æteriske olier fra anden sød frugt/bær/blomster.

Hvad der lige er i min, kan jeg desværre heller ikke fortælle, da jeg ikke har posen længere, men jeg kan trøste jer med, at dåsen snart er tom, så jeg skal have købt en ny kærlighedste inden længe. Så skal jeg nok huske at fortælle jer, hvordan den smager og hvor den er fra ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar