tirsdag den 31. marts 2015

En ny favorit

Jeg smager meget ofte theer, som jeg virkelig godt kan lide, men det er alligevel ikke så tit at en the er så god, at den ligefrem kommer på favoritlisten. Med alle de mange ny theer jeg smager på hver måned, skal der nemlig lidt ekstra til for at ramme favoritlisten :-)

Men efter at have stiftet bekendtskab med Theens Univers er der kommet en ny the på favoritlisten. Da Theens Univers i februar holdt Åbent hus, var jeg forbi med en veninde og vi gik rundt og duftede til de mange theer. Da jeg kom til theen Rooibos Havtorn, kommenterede jeg noget i retningen af, at hvis den bare smagte halvt så godt som den duftede, var det en ny favorit!

Heldigvis var theen blandt dem, man også kunne smage på og den levede i den grad op til mine forventninger. Derfor blev der også købt en (alt for lille) pose the med hjem. Jeg har siden serveret den for flere gæster, der også har været vilde med den, og det er en af de theer, jeg har fået drukket hurtigst. Har stadig lidt tilbage, men det er ikke meget :-)

Grunden til at theen er så god er den dejlige karamelagtige rooibos the, der fungerer super godt sammen med den friske citrus smag fra havtorn. De komplementere hinanden virkelig godt, så det er klart en the, der kan anbefales herfra! Ud over rooibos og havtornbær, er der også solsikker og aroma i theen.

Dette er en af de billigere theer - kun 29 kr. for 100g, hvilket bestemt ikke kan smages på kvaliteten, som jeg synes er helt i top.

Og så vil jeg da lige ønske jer alle en rigtig god Påske :-)

2 kommentarer:

  1. Øv, at fragten er så dyr :/ Må se om ikke der kan opstøves noget lignende i Aalborg. Du har solgt den ret godt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Irene,
      Det kan du have ret i :-) Ellers må du bestille lidt flere theer, så fragten bedre kan betale sig. Jeg kan anbefale Theens Univers' Prøvepakker, så man kan få smagt på lidt forskelligt.
      Mvh. Julie

      Slet