tirsdag den 9. september 2014

Tilbage på thebænken

Ja skolebænken er det jo ikke, men det føles alligevel lidt som at være tilbage på "skolebænken" eller i dette tilfælde thebænken :-) Nu hvor jeg igen har tid til al min the, har jeg nemlig været i skabene for at finde ud af, hvor meget the jeg egentlig har tilbage.

Flytningen til og fra Tyrkiet har nemlig rodet lidt rundt i mit ellers fine "regnskab" over, hvor al theen befandt sig. Men nu er jeg i gang med at skabe mig et overblik igen. Det meste af theen er nu tilbage i Danmark, og der er faktisk ret mange, der endnu ikke er blevet drukket og beskrevet. -Det må jeg vist hellere lave om på, inden jeg starter fuldtidsjob til oktober!

September kommer derfor til at stå i theens tegn. Jeg skal drikke mig igennem store mængder af the, og jeg glæder mig!

I dag jeg har drukket Rooibos Mandel fra Tante T. Det er en rooibos the tilsat mandelstykker og mandelaroma.

Theen dufter kraftigt af marcipan før og efter brygning, og det er faktisk også sådan theen smager. Selv om aromaen er kraftig, synes jeg ikke, det gør theen kraftig. Aromaen overdøver rooibosen en anelse, hvilket jeg normalt ikke er fan af, men lige i dette tilfælde synes jeg egentlig ikke, at det gør noget.

Jeg var lidt bange for, at theen ville blive for sød i det, fordi aromaen dufter meget sødt, men det er den slet ikke.

Theen er ikke som sådan en julethe, men man kommer alligevel lidt i julestemning af den pga. mandel-/marcipansmagen. Jeg har derfor valgt at kategorisere den som en julethe, og jeg tror, jeg gemmer resten af theen til december ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar