tirsdag den 30. september 2014

En rigtig the dag

I dag er sådan en dag, der i min optik, kun kan kaldes "En rigtig the dag". Det har nemlig regnet uafbrudt hele dagen, hvilket indbydder til en dag på sofaen med masser af lækker the. I dag er sådanset også min sidste chance for at kunne gøre dette på sådan en helt almindelig tirsdag, for i morgen starter jeg fuldtidsjob for første gang siden 2008 (jeg har studeret i mellemtiden).

Jeg er meget spændt på, hvordan min hverdag kommer til at se ud de næste par måneder, mens jeg lige falder til i "mit nye liv". Ud over det nye job, kommer der også en ny bolig, men først til november, så derfor bliver det lige til en midlertidig bolig her i oktober. Pyh, jeg kan næsten ikke følge med :-)

Jeg ved ikke lige, hvad jeg gør med blogging i oktober, da den midlertidige bolig ikke har internet, men jeg skal nok finde på noget, så I ikke skal undvære mig hele måneden :-)

En af de theer, jeg har drukket i dag, er en grøn Chun Mee the med ingefær og lime fra Sing Tehus. Det er en kvalitets grøn the fra Kina med tørret ingefær og æterisk limeolie.

Den har en dejlig frisk gul farve og en forfriskende mild duft af lime. Jeg synes, aromaen er mild. Ofte er ingefær/lime theer kraftige i aromaen. Den milde aroma fungerer dog ok med denne grønne base, men personligt foretrækker jeg lidt mere smag.

Til det hører dog, at jeg for det meste kun drikker ingefær og lime/citrus theer, når jeg er syg, og derfor vil jeg gerne have lidt mere power på (og laver ofte theen helt fra bunden med friske råvarer).


Ingen kommentarer:

Send en kommentar