søndag den 13. oktober 2013

Rooibos Caramel

I går aftes fik jeg sådan lyst til en god rooibos the, men jeg har slet ikke fået taget nogen med til Tyrkiet, da jeg flyttede, fordi jeg på det tidspunkt var inde i en periode, hvor jeg var ret træt af denne the-type. Nok mest fordi jeg var løbet tør for gode rooibos theer og længe har drukket nogle af lidt mindre kvalitet, der var alt for parfumerede.

Heldigvis havde jeg en smagsprøve på Rooibos Caramel Cream fra Tante T liggende fra mit sidste besøg i Danmark :-)

Jeg drikker ofte rooibos med mælk i, men når det er først gang jeg smager en ny the, plejer jeg altid at tage et par tårer uden mælk for at kunne smage theen ordentligt. Dette glemte jeg dog i går, men jeg vil nu mene at nedenstående vurdering også passer meget godt på theens smag uden mælk.

Det er en rigtig dejlig rooibos, men jeg havde forventet mere karamel smag. Tante Ts grønne og sorte karamel theer smager nemlig rimeligt meget af karamel, så det forventede jeg også denne ville. Måske det er fordi noget af aromaen "forsvinder" lidt i rooibos-smagen, der godt kan være lidt karamel-agtig i sig selv? Det er dog stadig en rigtig lækker the og karamel-smagen går rigtig godt i spænd med rooibos :-)

Som sagt kan jeg godt lide at hælde mælk i rooibos the, da det tilfører en lidt cremet smag, jeg synes passer godt til rooibosen. Vi havde dog kun en tynd skummetmælk, så jeg manglede lidt den cremede fornemmelse, jeg godt kan lide. Hvis du er til mælk i theen, vil jeg nok anbefale letmælk eller sødmælk til denne the.

Efter at have drukket denne the, kommer jeg helt til at savne gode kvalitets rooibos theer, så jeg tror, jeg skal have fat i en enkelt eller to meget snart :-) Enten mere af denne Rooibos Caramel Cream eller også noget med skovbær eller vanille, som jeg tidligere har været glad for. Det kan også være, jeg skal prøve noget helt nyt som f.eks. Tante Ts rooibos theer med ingefær: Pære og Ingefær eller Orange og Ingefær. Den første af de to har jeg tidligere smagt som isthe, læs mere her.
Billede kvaliteten blev desværre temmelig ringe, så I må nøjes med en lille kollage ;-)

God søndag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar