tirsdag den 18. juni 2013

En uge i Perchs tegn

Ja, det var i hvert fald, hvad jeg havde lovet jer, mens jeg er på ferie i Istanbul. Men jeg havde måske ikke lige tænkt det helt i gennem. Det er nemlig alt for varmt til the hernede, så siden jeg ankom i torsdags, har jeg slet ikke drukket noget varmt. Jeg har ellers taget alle de lækre brev-theer fra Perchs med i kufferten.

Ofte kan jeg sagtens drikke the om aftenen, selv om det er varmt, men lige siden jeg ankom er alle dage blevet brugt på at farte rundt og købe møbler, køkkenting og andet man nu har brug for i en lejlighed. Møblerne er fra IKEA, så de skal jo også lige samles, og det giver altså sved på panden ;-) Så i stedet har jeg drukket dejlig kold isthe.

Men i dag skulle det være, så nu har jeg fået brygget den første Perchs the: Green lemon & ginger, der er en grøn the tilsat citron og ingefær. Theen får en fantastisk dejlig gul farve, og jeg synes, den dufter en smule sødt i det. Måske fra ingefæren?

Selve smagen er meget afdæmpet. Det er mest den grønne the, der går igennem. Men her kan jeg desværre ikke udelukke, at det ikke er fordi, jeg efterhånden har haft theen liggende lidt længe :-( Jeg har dog smagt denne the tidligere, og der mener jeg heller ikke, at den tilsatte smag var så gennemtrængende.

Da jeg ind i mellem laver the på ren ingefær og citron, synes jeg egentlig, det er rart, at den grønne the får lov at smage igennem, så man kan smage, at der rent faktisk er tale om en rigtig the :-)

Jeg har tidligere skrevet om the-brevene fra Perchs, der er af rigtig god kvalitet. De er formet som trekanter,og så er de store nok til at kunne indeholde rigtig løs the samt give theen ordentlig plads til at udfolde sig under brygning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar