onsdag den 17. december 2014

White Whisper #2

I går lavede jeg en kop af den dejlige White Whisper fra TeaTime & Aura, som jeg skrev om tilbage i september. Dengang kunne jeg ikke længere finde theen på TeaTimes hjemmeside, så da jeg drak theen i går, besluttede jeg at tjekke endnu engang, om theen ikke var kommet tilbage. En hurtig søgning viste, at theen kom tilbage i TeaTimes webshop i slutningen af november. -Hurra :-)

Derfor får theen nu endnu et indlæg her på bloggen. Både fordi den er så god, at den fortjener det, men også fordi den faktisk smager lidt af julethe, så den passer perfekt til denne tid. Især hvis man gerne vil have en juleinspireret the, der ikke er så tung i det. Theen er nemlig lavet på en base af hvid og grøn the.

Nedenstående beskrivelse af theen er kopieret fra indlægget i september:

Theen er en blanding af hvid og grøn the tilsat citrongræs, mandler, orangestykker, kanel, rosenblade og naturlig aroma. Theen sælges ikke som en julethe, men ingredienslisten kan alligevel godt få en i julesteming med mandler, orangestykker og kanel. Theen minder mig da også lidt om Frederiksdals grønne julethe.

Theen dufter fuldstændig fantastisk både før og efter brygning. Jeg har duftet og duftet, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad det er for en duft, men den er virkelig lækker. Man kan dufte dæmpet appelsin og kanel, men derudover kan man også dufte, at der er noget andet i theen. Måske det er rose, jeg kan dufte?

Smagen af theen er mindst lige så lækker, samtidig kommer orangesmagen frem. Det er virkelig en lækker the det her! Hvilket er lidt sjovt, for generelt er citrustheer ikke dem, der står i højeste kurs hos mig. Men denne blanding gør appelsinen tilpas afdæmpet og så komplementere de andre aromaer bare appelsinen super godt. Jeg er fan :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar