mandag den 22. december 2014

Juletræet med sin pynt

Denne gang i form af en grøn the pyntet med morgenfrue og presset som et juletræ :-)

Sidste år i Tante Ts julekalender fik man dette fine juletræ d. 24. december. Virkelig fint og en sjov ide. Nu blev min julekalender jo forsinket sidste år, så derfor drikker jeg først juletheerne i år, og af samme grund overholder jeg altså heller ikke numrene, der står på. Så denne juletræsthe blev drukket den anden dag med en veninde.

Vi valgte at lave theen i en glasskål, så theen havde bedre plads til at folde sig ud samt vi kunne holde øje med processen. Det er jo ikke som en kunstthe, der folder sig ud i flotte former og farver, men blot en "almindelig" the, der er presset sammen. Så man må ikke forvente for meget af theens udseende.

Jeg har desværre problemer med ualmindelig hårdt vand, så det gør vandet noget uklart. Det er super ærgerligt og ikke optimalt, når man er the-blogger, så jeg skal prøve at blive bedre til at have noget kildevand på lager, så mine billeder ikke ender som ovenstående. Det var desværre det bedste jeg fik af selve brygningen.

Jeg var lidt ærgerlig over, at theen ikke var en julethe. Det synes jeg havde passet bedre til temaet, og jeg havde egentlig også forventet det. Men det er måske fordi, det er svært at lave en sammenpresset the, hvis den indeholder krydderier og ikke kun planter. -Giver det mening?

Theen smagte fint af netop det den var, en grøn the med morgenfrue. Det var ikke nogen kraftig aroma, og min første kop smagte også rigtig godt, men derefter var theen desværre blevet for bitter. Så det er altså ret vigtigt, at man tager theen op ad vandet, når den er færdigbrygget.

Uanset hvad, var det et sjovt lille "eksperiment", at brygge en the lidt anderledes end man er vant til, og vi hyggede os med det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar