søndag den 21. december 2014

Herbal Mint Cooler

Er I ved at være klar til jul? Jeg fik købt de sidste julegaver i går, så det var dejligt. Især fordi jeg ikke har juleferie, så de næste par dage står på arbejde, og så er det jo dejligt, at alle de praktiske ting er overstået.

I dag skal det, som overskriften antyder, handle om en urtethe: Herbal Mint Cooler fra Chaya. Den er "i familie med" den klassiske Cool Mint, men er dog lidt anderledes idet den ud over mynte, lakridsrod og citrongræs også indeholder søde ristede æblestykker og citronmelisse.

Det giver en sød the med let lakrids smag. Den smager også lidt af urter, hvilket måske kommer fra citrongræs og mynte? Den smager meget som andre cool mint theer, og så alligevel ikke helt. Jeg synes, den er en anelse mindre sød, hvilket egentlig var meget rart, da jeg ind i mellem synes, at cool mint bliver lidt for sød i det. Jeg er jo ikke vant til sukker i min the og dermed heller ikke vant til denne kraftigere sødme.
Æblestykkerne givet også theen et lidt anderledes twist.


Jeg bryggede theen i thesi, hvilket er grunden til, at den blev lidt grumset :-)

Hav en dejlig søndag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar