søndag den 27. april 2014

Tantens The

Dagens the har jeg fået sådan lidt ved et tilfælde. Min søde kæreste har jo for længst opdaget, at det især er the-gaver, der hitter hos mig, og da han engang boede 2000 km. væk fra mig i en periode, var det jo oplagt for ham at bestille gaver med the over nettet til mig, når han ikke lige selv kunne være der til at give en gave. Tantens The Øko i fin malerbøtte-dåse fra Tante T er en af de theer, jeg har fået på denne måde.

Det i sig selv er jo ikke et tilfælde, men tilfældet ligger i, at det faktisk ikke var denne the, han havde bestilt til mig. Han havde bestilt en Chai på dåse, fordi han ved, at jeg elsker chai the. Men da gaven kom frem, var det altså Tantens The den indeholdt, og jeg fandt først langt senere ud af, at det ikke var den bestilte the. (Her skal det lige tilføjes, at det ikke var gennem Tante T, at min kæreste havde bestilt, men et gave-firma, der leverer samlede gaver. De må være løbet tør for chai, siden de sendte denne).

Men hvad man ikke ved, har man som sagt ikke ondt af, så derfor gik jeg glædeligt i gang med at smage på min nye the, der er en blanding af darjeeling, earl grey, ceylon og gunpowder. Altså både sort og grøn the.

Den dufter svagt af grøn the og i hverken duften eller smagen kan jeg smage earl grey. Jeg synes, den smager som en ren the uden aroma. Den grønne the gør, at theen bliver lidt mildere end hvis den havde været en ren sort the, men samtidig tilfører den også lidt kant til smagen. Den er snap så blød som en mild sort the, hvilket jeg synes er meget typisk for grønne theer. Theen er ikke så tung at drikke, men smager stadig af noget, så derfor tror jeg, den ville være god sammen med lidt kage eller brød, f.eks. et afternoon kagebord!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar