mandag den 21. april 2014

Lækker forårs- og sommerthe

Allerede inden jeg sådan rigtig blev A Teaholic, var jeg stadig rigtig glad for the. Dengang drak jeg dog mest brev-theer, da det ligesom bare var det man gjorde :-) Jeg drak meget Pickwick, men derudover fandt jeg The London Tea Company, der solgte nogle lidt mere spændende theer. En af mine favoritter var deres chai the, som er blevet drukket til RIGTIG mange forelæsninger på mit tidligere studie. Men derudover var min favorit den skønne og super milde White Tea, elderflower & apricot. Den indeholder økologisk hvid te, økologisk hyldeblomst, økologiske abrikos stykker, økologisk citrongræs og naturlig abrikos aroma.

Jeg var faktisk så vild med denne the, at jeg på et tidspunkt bestilte flere kasser hjem fra England, fordi de simpelthen var for dyre i Danmark. Jeg husker dog ikke, hvor vi bestilte fra. I dag kan theerne købes i mange butikker i København.

Selv om jeg dengang var vild med theen, så røg den dog desværre lidt i glemmebogen, da jeg sådan rigtig gik i gang med de løse theer. Derfor var jeg noget spændt, da jeg fandt et enkelt sølle brev tilbage på bunden af the-kassen. Der har det ligget i en del år efterhånden, så jeg var noget spændt på, hvad det nu var jeg skulle til at brygge. For det første, var theen stadig frisk? For det andet, kunne jeg så overhovedet lide den, nu hvor jeg i mellemtiden har smagt så mange andre skønne theer?

Men jeg blev bestemt ikke skuffet. Theen var præcis lige så skøn som altid :-) En perfekt the til de varme forårs- og sommerdage i haven.

Den dufter skønt af mild abrikos. Den hvide base er rigtig fin af en pulveriseret brev-the at være. Smagen er let og sommerlig og kombinationen af hyldeblomst og abrikos er lige i skabet. Aromaen smager fint igennem uden at overdøve the-smagen, men det er generelt set en meget mild the med en mild aroma.

Nu får jeg helt lyst til at købe noget mere af denne the igen :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar