fredag den 12. december 2014

Rød Jul

Tidligere på året var jeg så heldig at få en julekalender fra Tante T fra 2013. Det var meningen, at den skulle dukke op i juledagene sidste år, men da jeg på daværende tidspunkt boede i Tyrkiet, og det tyrkiske postvæsen ikke er særlig stabile, endte pakken med at blive returneret til Danmark i februar, hvor jeg så selv måtte rejse hjem og hente den. Derfor var det langt fra jul, da jeg endelig modtog den fine kalender, og juletheerne blev derfor gemt væk, så de kunne nydes i år. -Noget jeg har glædet mig rigtig meget til, da jeg allerede er rigtig glad for tanternes Hvid Jul og Tante Lottes Julethe.

I går drak jeg en dejlig økologisk Rooibos Jul fra Tante T. Det er en rooibos med bl.a. kanel, orange og æble. Jeg tror også, der er nelliker i, for theen dufter sødt og dejligt at appelsin og nelliker både før og efter brygning.

Krydderierne passer rigtig godt sammen med den røde thebase. Det giver den klassiske jule-the-smag et tvist, og ind i mellem passer det mig rigtig godt, da jeg godt kan blive træt af at drikke den samme the alt for ofte, men samtidig vil man jo også gerne drikke juletheer i juledagene.

Jeg hældte mælk i theen, hvilket er rigtig lækkert, selv om det er en krydret the. Derudover blev den drukket sammen med nogle hjemmebagte julesmåkager. -Lige til at komme i julestemning af :-)

Rigtig god weekend.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar