onsdag den 8. oktober 2014

Sjælden the

I dag skal det handle om en sjælden type the, nemlig gul the.

Gul the produceres kun i Kina, og der er kun meget få the-mestre, der behersker at producere theen, hvilket foregår gennem en langvarig og kompleks proces. Dette kan I læse meget mere om på TeKompagniets hjemmeside, hvor min gule the er fra.

Theen hedder Mo Gan Huang Ya og er fra 2013.

Farven på den bryggede the er en utrolig fin lys gul. Den ligner næsten en hvid the.

Smagen er overraskende fyldig, trods den lyse farve. Dette må dog ikke forveksle med, at theen er kraftigt, for det er den bestemt ikke. Den minder mere om en fyldig oolong the frem for en mild og let hvid the.

Theen dufter af græs og smager i det hele taget bare af the!

Jeg synes bestemt, at dette er en skøn the, og jeg er virkelig glad for at have smagt den. Jeg er også rigtig glad for, at jeg fik hele 10g med i pakken, så jeg har til nogle flere kopper, men jeg tror ikke, det bliver en the, jeg kommer til at have fast i mit sortiment, da prisen ligger i den høje ende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar