søndag den 10. august 2014

Mosehusets sommerdrinks #1

Nu hvor jeg ikke selv har tiden og overskuddet til at blogge, har jeg besluttet mig for at slutte sommeren af med nogle indlæg med opskrifter på sommerdrinks fra Mosehuset. Jeg har ikke selv prøvet opskrifterne, men det kommer jeg helt sikkert til en dag, og så skal I også nok få mine kommentarer. Men jeg synes ikke, I skal snydes for at nyde godt af opskrifterne ind til da. Derfor får I dem nu. I må endelig kontakte mig, hvis I afprøver opskrifterne og har nogle kommentarer I gerne vil dele.

Mosehuset ligger i Borup på Sjælland, og jeg har endnu til gode at besøge stedet. Ud over spændende theer, sælger de også kaffe, pandekager og andet godt.
Jeg faldt over deres hjemmeside for godt et år siden, og den eneste grund til at jeg endnu ikke har bestilt fra dem er, at jeg stadig har så mange theer, jeg mangler at smage på/blogge om, at jeg gav mig selv "shoppe-stop" mht. the. -En dag skal der helt sikkert afgives en bestilling. Eller måske endnu bedre, et besøg :-)

Siden jeg stiftede bekendtskab med Mosehuset, har jeg modtaget deres nyhedsbrev. For et par uger siden var temaet i nyhedsbrevet "sommerdrinks", og det er disse opskrifter, jeg har fået lov at dele med jer.

Dagens opskrift er en earl grey isthe, som jeg synes, lyder virkelig lækker og forfriskende. Den blandes nemlig med hyldeblomstsaft og orange sirup. Orange sirup kan købes i flere delikatesse butikker, men man kan også lave den selv. Se bl.a. denne opskrift. Mosehuset selv sælger en æble-/orangesirup, der sikkert også kunne være rigtig lækker i istheen.

Mosehuset har ikke beskrevet fremgangsmåden, men jeg formoder, at man skal gøre følgende: Brygge theen med theblade og kogende vand. Den varme the køles ned i køleskabet og blandes derefter med de andre ingredienser.

Iste med Bergamot & citrusfrugter

Du skal bruge: 2 tsk. Earl Grey te med jasmin, 1 liter kogende vand, 1 dl koncentreret hyldeblomstsaft, 1 dl orange sirup, 1/2 dl friskpresset citronsaft, frisk appelsin, lime og citron til pynt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar