onsdag den 2. juli 2014

Earl Grey i lange baner

Jeg ved godt, at jeg skrev en del om Earl Grey theer i sidste måned, men der findes altså ualmindelig mange versioner af denne slags the, så derfor starter vi også juli måned med en. Denne gang skal det handle om BOH Seri Songket Earl Grey med Tangerine (Mandarin). Det er en sort the med appelsin og citron skal samt bergamotte- og mandarinaroma.

Dette er en af de mildere earl grey theer, jeg har smagt. Man kan sagtens smage bergamotten, men den er ikke kraftig, som den ellers ofte er i earl grey theer. Mandarinen kan jeg ikke smage, men jeg forestiller mig, at smagen i forvejen minder en del om bergamotten, så måske er det derfor. De er jo begge citrusfrugter.
Jeg synes denne the er et rigtig godt alternativ til de kraftigere earl grey theer, for nogle gange er det rart med en lidt mildere the uden det ligefrem behøver at betyde, at man skal skifte the-basen ud med en grøn eller hvid the.

Theen kan også fåes som løs the på dåse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar