fredag den 13. juni 2014

Endnu mere Earl Grey

Efter jeg fortalte jer om Earl Grey Blue Lady den anden dag, fik jeg lyst til at fortælle om endnu en Earl Grey, for som jeg har skrevet før, er Earl Grey altså et hit! Theen virker måske lidt kedelig og "almindelig", men der findes flere virkelig gode varianter, og selv en helt almindelig pickwick brev-the kan altså også godt fungerer ganske fint her i huset, dog kræver den mælk!

Jeg købte i sin tid denne the i Tiger, fordi jeg syntes dåserne var fine. Jeg kunne også godt lide theen, men syntes den var lidt for kraftig i aromaen. Min kæreste derimod var virkelig glad for den, så den blev hurtigt hans foretrukne morgenthe. Når han drikker den, må den gerne brygge lidt ekstra, så den virkelig får kraft.
Fordi han er så glad for denne the, er der efterhånden blevet købt en del dåser. Disse har jeg senere malet og brugt til andre theer. Læs f.eks. dette indlæg, hvor jeg viser en fin guldfarvet the-dåse.

Jeg har ikke selv drukket af theen i lang tid, fordi jeg havde andre theer, jeg foretrak, men nu hvor den sidste dåse var ved at være tom, syntes jeg alligevel lige, jeg ville smage igen, så jeg kunne blogge om den. Og faktisk var theen ikke så aromatisk som jeg huskede den. Måske fordi jeg har vænnet mig til Earl Grey Blue Lady, der også har en kraftig aroma, eller måske fordi theen her har tabt lidt aroma med tiden. Jeg ved det ikke :-)

Theen er i hvert fald rigtig fin taget prisen i betragtning. Det er en dejlig Earl Grey med en god bergamotte smag, men der er ikke som sådan noget ekstra ordinært over den.

Det er lidt forskelligt, hvornår Tiger har den på lager, men I må jo prøve at holde øje, næste gang I er forbi, hvis I gerne vil smage theen :-)

Nu vil jeg pakke min kuffert og flyve til Danmark. Det bliver dejligt at få smagt på nogle af mine "gamle" theer igen :-) Dvs. de theer jeg lod blive i Danmark, da jeg rejste til Istanbul for over 2 mdr. siden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar