tirsdag den 10. juni 2014

Earl Grey Blue Lady

Både min kæreste og jeg er glade for Earl Grey theer, hvor min kæreste især fortrækker de sorte og de må gerne have en lidt kraftig aroma. Derfor købte jeg på et tidspunkt Earl Grey Blue Lady til ham. Det er en sort the tilsat bergamotte og kornblomster. Den er lidt blidere i smagen end den almindelige Earl Grey fra Tante T (ifølge hjemmesiden, jeg har ikke selv smagt den almindelige endnu) men stadig mere aromatisk end en almindelig pickwick earl grey på brev.
Det gode ved denne the er, at den smager godt uanset om man brygger den i kort eller lang tid. Jeg foretrækker theen let, så jeg brygger den i kort tid, mens min kæreste gerne lader thebladene blive i koppen længe. Theen bliver ikke bitter, selv om den brygger længe, kun kraftigere og mere aromatisk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar