søndag den 25. maj 2014

Inka Chokolade

Sidste sommer i august afholdt jeg en Give Away, hvor præmien var kagebord hos Tante T. For at deltage i Give Away'en skulle man fortælle, hvilken af Tante T's theer (pyh, sikke med t'er ;-) ), man helst ville smage. En af vinderne svarede Inka Chokolade, hvilket var en the, jeg ikke kendte, så jeg blev selvfølgelig nysgerrig. Jeg elsker nemlig theer med chokolade i.

Jeg købte derfor theen et par måneder efter, og nu synes jeg, det er ved at være på tide at få fortalt jer om den :-)

Det er en lidt kraftig sort assam the med kakaostykker, bygmalt, cikorie rod, ingefær, kardemomme, sort peber og aroma. Dette giver en virkelig lækker blanding, hvor jeg personligt synes, at chokoladen og kardemommen smager mest igennem. Dette er jeg bestemt ikke ked af, for jeg det nogle af mine favorit-krydderier. Jeg havde dog umiddelbart ikke gættet, at de ville fungerer så godt sammen. -Men det gør de!

På grund af krydderierne er der lidt mere kraft i denne the i forhold til de andre chokolade theer, jeg har smagt, så theen er især god til de kolde aftener, hvor man sidder hjemme i sofaen under et tæppe. I starten drak jeg den altid rent, fordi jeg havde en forventning om, at mælk ikke ville være godt sammen med de kraftige krydderier, men jeg har senere prøvet den med en sjat sødmælk, og det kan man altså også sagtens, hvis man er glad for mælk i theen.


Ud over at det er en lækker the, synes jeg altså også, at den ser ret indbydende ud i ubrygget tilstand!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar