mandag den 12. maj 2014

Ingefær & Citron

I dag har jeg drukket Ingefær Citron Krydderblanding fra vildmedte.dk.

Da jeg gik i gang med at brygge denne the, havde jeg en forventning om, at den ville minde meget om Cool Mint, så derfor blev jeg noget overrasket over theens farve, da jeg havde brygget den. Fin sart lys rød farve! Et nærmere kig på ingredienserne afslørede dog "synderen". Theen indeholder nemlig ingefær, lakridsrodsgranulat, lemongræs, peber, citronskaller, pebermynte, hibiscusblomster, citrongranulat og aroma, og det er selvfølgelig hibiscusen, der giver den fine sarte farve. Duften er frisk og syrlig citron, dog med et lille strejf af ingefær.

Smagen minder meget om duften. Det er primært citron og ingefær, der går igennem. Dog synes jeg ingefæren er lidt kraftigere i smagen end i duften, men det er ikke meget. Det er mest i eftersmagen, man fornemmer ingefæren. Lakridsroden og pebermynten kan jeg ikke smage.

Jeg synes, theen er dejlig forfriskende, men normalt drikker jeg kun denne slags the (med citron og ingefær), når jeg er forkølet, så jeg syntes, det var lidt svært, sådan rigtigt at nyde den, selv om jeg godt kan lide smagen. På det punkt er jeg nok mere til "rigtig" the, når jeg bare skal slappe af med en kop i sofaen.

Theen er sponseret af:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar