torsdag den 15. maj 2014

En udfordring...

Næsten lige så længe denne blog har levet, har jeg ledt efter en god banan-the, fordi en læser i sin tid bad om hjælp til dette. I lang tid følte jeg lidt, at udfordringen var "gået bananas", fordi det bare ikke ville lykkes. Jeg fandt masser af theer indeholdende banan, men ingen der bare smagte af banan uden alt muligt andet tilsat.

Denne udfordring endte ud i 3 tidligere indlæg. Dem kan I læse her, her og her.

I indlæg 1 nævnte jeg en banan the fra Tune Krydderier, som det dog ikke var lykkedes mig at få fat i dengang. Men nu er det lykkedes at få fat i theen, og derfor har jeg en anmeldelse parat :-) Jeg synes nemlig selv, at jeg har nået vejs ende og er ganske godt tilfreds med resultatet, der nemlig smager af lige netop det den skulle: Banan!

Theen fra Tune Krydderier består af sort the, bananstykker og aroma olie. Man kan vist nok godt bestille fra deres hjemmeside, men det nemmest er nok at finde deres theer rundt omkring på de forskellige markeder i løbet ad sommeren.

Theen dufter skønt af banan både før og efter brygning. Smagen er rigtig god, hvis man er glad for banan og den smager af lige netop det, den er: Sort the med banan. Den sorte the base er ikke for kraftig, og derfor går bananaromaen godt igennem uden det bliver for voldsomt. Aromaen er måske en anelse syntetisk, men lige med banan, synes jeg ikke, det gør noget.
Theen er også rigtig lækker med mælk i, da det gør den cremet, hvilket passer godt til banan smagen.

Ud over at jeg nu endelig synes, jeg har nået vejs ende i denne udfordring, så er jeg faktisk også gået hen og blevet rigtig glad for denne the :-) Jeg drikke den altid med mælk nu, og oftest om aftenen, når jeg trænger til noget sødt, da den får en dejlig sødlig og cremet smag med lidt sødmælk i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar