mandag den 15. juli 2013

Tanker fra en blogger

Da jeg startede denne blog var det mest med henblik på at lave et "kartotek" over alle de theer, jeg smagte, så jeg havde alle mine meninger samlet ét sted. Derudover var målet at få flere folk til at brygge deres the korrekt. Det vil altså sige, at hovedformålet faktisk mest var for min egen skyld, mens det sekundære formål var at hjælpe andre.

Når jeg i dag, over et år siden bloggens start, ser tilbage på, hvor meget mere jeg har fået ud af bloggen, er jeg lykkelig over, at jeg valgte at lægge min personlige "the-dagbog" ud på en offentlig side.

Bloggens offentlighed samt respons fra læserne, der viser, at der rent faktisk er folk, der læser med og bliver inspireret af mine skriverier, gør at jeg føler et vist ansvar. Jeg føler, at jeg er nødt til at være objektiv i mine vurderinger og ikke bare benytte mig af én theforhandler men være åben og prøve nye butikker og mærker af.

For da jeg startede bloggen var al min the stort set kun fra A.C. Perchsog Tante T. To forhandlere jeg stadig benytter meget i dag, men der er også kommet nye forhandlere og mærker til, der har overrasket positivt.

Gennem bloggen har jeg bl.a. opdaget Frederiksdal Tehandel eller Basilur Tea. To forhandlere, der virkelig har overrasket mig i kvaliteten på deres the. Frederiksdal Thehandel har ydermere også en helt fantastisk service, som jeg ved at i hvert fald én af mine læsere også har opdaget efter min henvisning. Derudover har jeg også fået kendskab til Bohea, der forhandler BOH the fra Malaysia, hvilket bl.a. har gjort, at jeg denne sommer har køkkenet fyldt med dejlig isthe.

Basilur Tea havde jeg jo fået i julegave men ikke fået smagt på før her i maj, da jeg egentlig ikke forventede mig så meget af den til trods for den ellers smukke indpakning. Nu har jeg så fået smagt en del flere af deres theer, og jeg må sige, at selve kvaliteten af grundtheen er virkelig i top.

Så jeg har egentlig ikke den store pointe med dette indlæg andet end at fortælle jer om min glæde ved, hvor meget jeg også selv har fået ud af denne blog. Det har været en positiv øjenåbner, og hvor er jeg glad for al den lækre the jeg har fået smagt igennem det sidste år.

Jeg håber, denne udvikling vil fortsætte. Jeg har i hvert fald selv et par nye forhandlere i kikkerten, som jeg skal have afprøvet, nu hvor jeg har fået mere mod på at springe ud af de vante rammer og ikke bare cykle ned til Perchs eller Tante T (selv om disse to nu stadig leverer virkelig lækker og god the) som jeg plejer :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar