lørdag den 30. marts 2013

Påske the #2

Så fik jeg smagt på den påske the, jeg købte i sidste uge: Grøn Påske Te fra Frederiksdal Tehandel og den var altså en god overraskelse :-)

Jeg var noget spændt på at smage den, da den ud fra ingredienserne lød lidt speciel. Det er nemlig en grøn the tilsat gulerodsflager, pebermynte, hibiscus, ginkgoblade, appelsin, lakridsrod, citron, morgenfrue-blomster og aroma. Min første tanke var at med alle de ingredienser, ville denne grønne the da blive helt ”overdøvet”. Men jeg fik heldigvis ikke ret :-) Theen er rigtig lækker, og selv om man ikke kan skelne mellem de forskellige smage, så giver de tilsammen en dejlig sød, let blomster-agtig smag, hvor den grønne the base sagtens kan smages. En rigtig forårsthe!

Farven er noget mørkere end ved en ren grøn the, da blandt andet gulerod og hibiscus er med til at give farve. I stedet for den klassiske lyse gulgrønne farve, har denne the en rigtig smuk (og meget Påske-agtig) mørk gul farve.

Jeg elsker når nye theer overrasker positivt :-) og denne havde jeg helt sikkert aldrig købt, hvis ikke det var fordi, jeg gerne ville prøve en Påske the, for ud fra indholdet sagde den mig ikke rigtig noget.

Fortsat god påske alle sammen :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar