mandag den 4. juni 2012

Kunsten at vælge sin te

Pyh.. Nu har det jo været lønningstid, så derfor syntes jeg, det var på tide at få fyldt te lageret op med nogle nye spændende varianter. Men det er godt nok ikke nemt :-)

Jeg havde i forvejen besluttet mig for, at jeg ville handle hos Tante T denne gang, da jeg har opdaget, at man kan få smagsprøver med, når man bestiller online. Det er jo et hit, da det giver en god mulighed for lige at smage på de te, man er lidt i tvivl om.

Så forhandleren var altså bestemt, men derudover havde jeg ikke nogen planer. Og sikken et cirkus! Jeg endte med at bruge en time på at sidde og kigge på te. Der var alt alt for meget spændende te, jeg gerne ville have og SÅ meget får man altså heller ikke i løn, når man kun er studentermedhjælper :-) Så jeg måtte jo vælge.

Dilemmaet lå også i, om der nu skulle investeres i sort, rød, grøn eller hvid te, eller noget helt andet.

Men jeg endte ud med følgende 3 te:
- Mormors Sommerhave (grøn)
- Snehvide Økologisk (hvid)
- Cool Summer (urter)

Jeg ville også gerne have en ny sort te, men det må vente til næste gang, da jeg syntes, jeg havde brugt nok penge på de 3 første :-) Desuden har jeg bestilt Mormors Sommerhave i en dåse, så den var lidt dyrere.
Jeg er meget spændt på at modtage mine nye te, og især glad for, at jeg nu får min første økologiske te til sortimentet.

Derudover har jeg ønsket smagsprøver på følgende:
- Lapacho
- Formosa Oolong
- Happy Valley Darjilong Økologisk

Den første er en helt ny type te fra Sydamerika lavet på bark, som jeg er meget spændt på at smage. De to andre indeholder Oolong te, som er den sidste type te, jeg endnu ikke har i mit sortiment. Jeg har tidligere forsøgt mig med en Oolong te men uden succes, så jeg håber disse vil passe bedre til mine smagsløg, da Oolong te skulle være så sundt.

Jeg glæder mig til at fortælle jer mere om de nye te senere :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar