tirsdag den 21. april 2015

Cacao & Red Rooibos

Cacao & Red Rooibos Tea fra Cakao er en rooibos the tilsat hibiscus, kakaobønner og citrongræs. Derudover er der også tilsat vitamin E og antioxidanter, hvilket jeg ikke helt forstår, men det ser jeg lige bort fra. Det er jo smagen, jeg er interesseret i.

Theen dufter virkelig godt af rooibos og citrus. Smagen er ikke så gennemtrængende. Mest bare rooibos smag med et strejf af citrus. Kakaobønner og hibiscus kan jeg ikke så godt smage. Da jeg bryggede den anden kop, kom der dog mere citrussmag frem. Sådan er det ind i mellem med løse theer. Man kan ikke være 100% sikker på samme smag hver gang, da det kan komme an på, hvor mange af ingredienserne, der lige er kommet med i thefilteret. I min anden kop smagte det som om, der havde været lidt mere citrongræs med.

Anden kop blev i øvrigt drukket med en ordentlig sjat sødmælk, da jeg lige var i humør til det. Det fungerede rigtig fint sammen med citrus-smagen og forhindrede, at theen blev alt for tung trods sødmælken.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar