mandag den 16. februar 2015

Theens Univers

Jeg har fornyligt modtaget nogle smagsprøver fra en relativt ny online theforhandler: Theen Univers. Webshoppen åbnede i November 2014 og byder på en masse spændende theer samt the tilbehør. Blandt andet sælger de keramik the-kander med matchende thekrus, hvor især det grønne sæt er rigtig fint, synes jeg.

Theens Univers sælger både Theprøve pakker med 5 eller 10 x 10g the smagsprøver og Thepakker med 3 x 100g the + 2 smagsprøver. Theprøve pakkerne synes jeg er geniale, hvis man gerne vil smage nogle nye theer, og de store thepakker vil være rigtig fine som værtindegaver.

Jeg har fået lidt forskellige smagsprøver at gå i gang med, hvilket jeg glæder mig rigtig meget til.

Jeg har allerede smagt på den første: En Rooibos Mandel Fløde. Dette er en rooibos the tilsat mandelstykker og naturlig aroma.

Den dufter af marcipan, hvilket er lækkert, men smagen er mildere end duften. Dette synes jeg egentlig kun er godt, da jeg har smagt andre Rooibos mandel theer, der har været noget kraftigere i mandelsmagen. Selve rooibos-smagen kommer mere til sin ret, når aromaen ikke er for kraftig.

Denne the har en let sød smag af mandler, der passer rigtig godt til Rooibos theen. Fløde smagen kunne jeg ikke så godt smage, men det kan da godt være, at det er den der gør, at mandel smagen bliver dæmpet en smule?

God the er det i hvert fald :-) Og den blev bestemt ikke dårligere af at blive indtaget sammen med en dejlig svensk semla (fastelavnsbolle).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar