tirsdag den 14. oktober 2014

Premium Lapsang Bohea

Jeg kan se, at jeg er ved at være rimelig meget bagud med at skrive om alle de rene theer jeg drak sidste år gennem hele december, hvor jeg havde fået en lækker the julekalender fra Simply Tea. Så jeg må vist hellere se at komme i gang med at få postet de sidste theer :-)

D. 5. december drak jeg Premium Lapsang Bohea. Det er en meget speciel sort the. Simply Tea skriver bl.a. følgende: Denne særlige sorte te er faktisk den allerførste sorte te som blev skabt ved et tilfælde under Qing dynastiet.

Både theens duft og smag er let røget, men på en måde, der ikke gør theen for kraftig/bedsk. I stedet synes jeg, den er blød og rund i smagen. Samtidig synes jeg, at theen smager af rigtig meget, men uden at være kraftig, hvilket jeg synes er positivt.

Farven er en virkelig flot gylden brun/rav-farve.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar